Sol Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
26 Haziran 2026
Güney Ege’nin Tarafsız Sesi: Muğla, Aydın, Denizli

İlahi Adalet Gecikir mi, Yoksa Biz Mi Erken Vazgeçeriz?

YAYINLAMA:
yazar
İngilizce Öğretmeni
Tüm Yazıları
google news
İlahi Adalet Gecikir mi, Yoksa Biz Mi Erken Vazgeçeriz?

Muğla'da geçen o sıcak günlerden sonra bugün hava biraz serinledi. Penceremden içeri süzülen yağmurla karışık toprak kokusu ruhuma dokunuyor. İçeri dolan o temiz hava, bahçemde yetiştirdiğim domateslerin ve biberlerin üzerine düşen yağmur damlaları... İşte bazen mutluluk dediğimiz şey, tam da böyle küçük anların içinde gizli oluyor.

Şükretmek için büyük mucizeler beklememize gerek yok aslında. Yağan yağmur, içilen bir fincan kahve, sağlıklı uyanılan bir sabah... Hepsi başlı başına birer nimet.

Hayat bazen de karşımıza hiç ummadığımız fırsatlar çıkarır. Tam vazgeçmek üzereyken gelen bir haber, hiç hesapta olmayan bir iş teklifi, yıllardır beklenen bir aşk ya da içimizi ısıtan güzel bir tesadüf…

Sanki bizim için önceden hazırlanmış, zamanı gelince teslim edilen sürprizler gibidir bunlar.

Çünkü hayatın en güzel yanı şudur: Her şey tam olması gerektiği zamanda olur.

Biz çoğu zaman acele ederiz. Hemen olsun isteriz. Beklemekten yorulur, sabretmekten vazgeçeriz. Oysa bazen hayat bizden sadece biraz daha inanmamızı ister.

İlahi adalet tam da burada devreye girer.

Kimsenin hakkı kimsede kalmaz. Emek, er ya da geç karşılığını bulur. İyi niyet, mutlaka bir gün sahibine güzellik olarak döner. Ve bazen en büyük mucize, beklediğimiz şeyin tam da vazgeçtiğimiz anda kapımızı çalmasıdır.

Bu yüzden hayatı biraz daha az zorlayalım.

Akışına bırakalım.

Çünkü en güzel nasipler, peşinden koştuğumuz değil; bize ait olduğu için bizi bulanlardır.

Bugün sahip olduklarımız için şükredelim.

Ve eğer hâlâ beklediğiniz bir şey varsa…

İş, para, aşk, kariyer, sağlık ya da huzur…

Belki de size sandığınızdan çok daha yakındır.

Bir gün dönüp geriye baktığınızda;

“İyi ki sabretmişim...”

diyeceksiniz.

Sabır bazen beklemek değildir.

Sabır; umut etmekten, iyiliğe inanmaktan ve hayatın size hazırladığı güzelliklerin bir gün mutlaka geleceğini bilmekten vazgeçmemektir.

Ve inanın…

İlahi adalet bazen sessiz gelir,

ama geldiğinde bütün bekleyişlere değdiğini hissettirir.

Bugünümüze, nefesimize ve bizi bekleyen tüm güzel sürprizlere çok şükür... 🙏

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *